tirsdag 5. november 2013

Ny genser, Mesnabrua, Lillehammer

Da var genseren ferdig! Jippi! Her poserer jeg i ettermiddagssola på lørdag. Etter det har det vært grått og vått her i byen, så bildet ble tatt i siste liten.


Det som har fulgt med her, vil ha sett at genseren er strikket i Rauma Finullgarn, ovenfra og ned. Og at fargeinspirasjonen kommer herfra.


Det jobbes med mønster og prøvestrikk. Jeg har brukt elleve farger, og genseren veier til sammen 400 g i størrelse medium, så det er mulig å bruke mye restegarn her. Det går an å redusere antall farger hvis man synes det blir for mye å holde styr på. Men som i all fairisle, strikkes det aldri med mer enn to farger per omgang. Og som nevnt i forrige innlegg, om man bruker spyttspleis, og/eller vever inn endene underveis, er det overkommelig. Har du tid, lyst, og mye restegarn, samt brukbar erfaring med mønsterstrikk, kan det hende du også kan få prøvestrikke. Ta bare kontakt ved å kommentere under, sende meg en e-post (torirot (at) gmail.com) eller kontake meg på Ravelry.

27 kommentarer:

  1. Så utrolig lekkert design. Ser ut som den er litt innsvingt også? Veldig kreativt - og jeg er SÅ glad for nye norske design som har tatt skritt fremover. Heia Tori!!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Den er litt innsvingt, ja.

      Slett
  2. Den var fabelaktig fin og nydelige farger!
    Skulle gjerne strikket denne jeg, og jeg har mye restegarn, men ikke så mange blåfarger. Mønsterstrikk kan jeg,og tid har jeg, så hvis du vil la meg få lov så vil jeg gjerne teststrikke. Har aldri gjort det før, men denne hadde jeg lyst å prøve meg på.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! har sendt deg en e-post, jeg :-)

      Slett
  3. Ah, der var han ja endeleg, den ferdige genseren! Herleg, både i mønster og i farge-"mosaikken"!
    Og så fint å sjå fotoet som du har henta inspirasjonen frå!

    Eg sat i går og syntest litt synd i meg sjølv fordi eg måtte feste trådar i sju ulike fargar på dei nystrikka vottane mine,
    men då eg las om DI trådfesting slutta eg med sutringa! Applaus til deg på alle måtar!

    SvarSlett
  4. Det var genseren sin det! Virkelig vakker både i farger og mønstersammensetning. Supert med ovenfra- og ned-mønster også. Det finnes det ikke så mange av, for denne typen genser. Gratulerer med nydelig resultat, og hurra for at det blir mønster :)

    SvarSlett
  5. Så fantastisk fin den ble genseren og fargene er lekre! Jeg tror jeg har de fleste av de fargene i «restekurven» = det gigantiske garnlagret :-|
    Jeg sto faktisk akkurat der du står på brua for 3 uker uker siden, men jeg hadde ikke så fin genser på.
    Hvis du ikke allerede har fått nok prøvestrikkere kan jeg kanskje tenke meg å prøve meg ;-) Det er jo en glimrende anledning å få brukt opp litt garn.

    SvarSlett
    Svar
    1. Si fra neste gang du skal til Mesnabrua, da, så kan vi ta en kaffe! Jeg vil gjerne bidra til å krympe garnlageret ditt :-)

      Slett
  6. Veldig fin! Det har jeg jo allerede skrevet på den engelske siden din, men en god ting kan ikke sies for ofte :-)

    SvarSlett
  7. Heisan, så glad at jeg fant din blogg, den legger jeg til i lista mi, veldig mye fint du strikker! Stikk gjerne innom hos meg! Ha en flott torsdag ettermiddag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar! Titter gjerne innom hos deg :-)

      Slett
  8. Nydelig genser! Du strikker så mye annet fint så ikke rart om du ikke får tid til vottealongen! Med meg blir det stort sett votter og sokker :)

    SvarSlett
  9. Her klarer jeg å kommentere :-) Genseren er så flott, lur måte å strikke på, vakre farger og flott mønster!

    SvarSlett
    Svar
    1. så bra, da! Jeg tror det er noe med pop-up-vinduet som blokkeres. Kan prøve å endre innstillingene mine, så kan du prøv igjen senere.

      Slett
  10. Å, for en skjønn genser. Fine farger sammen. Kommer til å følge bloggen din. Jeg kom hit ved et googlesøk på "lillehammer genser"

    SvarSlett
  11. Hej
    Sikken en flot trøje, - jeg strikker altid helst flerfarvet strik - synes det er sjovest.
    Skulle du mangle en dansk teststrikker, så vil jeg vældig gerne tilbyde mig - og rester har jeg nok af til projektet
    Mvh
    Birgitte Poulsen
    bip@rn.dk

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tilbudet! Skal huske på det!

      Slett
  12. Genseren er så float.Hvor kan jet fine denne mønster?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Mønsteret kommer snart i Ravelrybutikken min: http://www.ravelry.com/designers/tori-seierstad

      Slett