lørdag 14. desember 2013

Samstrikk av Tuin - starter 2. juledag

Som mange kanskje har sett, har jeg fått antatt et gensermønster i vinterens utgave av Twist Collective. "Tuin", som betyr hage på nederlandsk.

Pinneguri foreslo en samstrikk i Ravelry-gruppa mi, og det var flere som meldte sin interesse, så da starter vi 2. juledag! Midt mellom egne designprosjekter (les ugler, biller, kyr og kragebein) har Pinneguri allerede rukket å strikke ferdig sin Tuin. Mulig vi får se en ny Pinneguri-Tuin på pinnene i jula? Blir du med?

Her er Ravelry-tråden for samstrikken. Det er så langt deltakere fra mange land, så diskusjonen foregår på engelsk. Det er laget en annen tråd på norsk for de som foretrekker det. Men kom uansett og si hei i den engelske tråden!


8 kommentarer:

  1. Oj denne genseren var flott!
    Er veldig frista, men bør definitivt avslutte noe av det jeg allerede strikker på først…

    Fin lørdag til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg ser du har litt av hvert på pinnen ja! (Det har jeg også...)

      Slett
  2. Oi, oi … nå frister du ;-) Det er fint med samstrikk. Jeg er vel mer som en «ensom ulv» når det gjelder strikking så jeg har veldig godt av det. Nå har det seg slik at jeg har meldt meg på en annen samstrikk (Retrokofter) så det spørs. Men når jeg tenker meg om så begynner ikke den før 1. januar. Kanskje jeg rekker begge deler? Mønsteret har jeg jo allerede og garn skal jeg nok finne frem fra skuffer og skap. Hmmmm … tenke, tenke …

    SvarSlett
    Svar
    1. Ensomme ulver har godt av å gå litt i flokk også, vettu! Så kjapp som du er, strikker du denne på noen dager, så da er du klar for retro i januar :-)

      Slett
  3. Flotte farger på den genseren altså! Du designer mye fint.

    SvarSlett
  4. Oppdaget denne genseeren på Pinneguri sin blogg. Den er utrolig fin! Det må ligge litt av et arbeid bak å lage et slikt mønster. Imponerende!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er litt jobb, ja. Men morsomt :-), særlig når det blir satt sånn pris på!

      Slett