lørdag 18. april 2015

Ved enden av regnbuen...

Under arbeidet med vottebøkene, kom det hint om at eventyrblomstene  burde bli til noe mer, en vest, ei kofte... Først kom ei lue, Eventyrlua. Men etterhvert tok ideen om noe mer form, og jeg skjønte at dette skulle strikkes i regnbuefarget Kauni. Garnet ble kjøpt inn, men måtte pent vente til påskeferien, i håp om at et par andre kofter skulle bli ferdige først. Det ble de ikke, men ferie er ferie, og da må man ha et nytt og spennende strikketøy! 


Så etter en lang biltur og litt til, var strikketøyet med på tur i eikeskogen. 


Passende med det vårgrønne og solgule i påska!


Knappekanten foran er i rillestrikk, strikka rundt sammen mer resten av kofta. Det krevde litt tankevirksomhet for å få stripene og fargene til å være på rett plass. Heklenåla måtte fram, og hekle hekle klippe klippe, vips, så var det ei kofte! 


Vel, ikke riktig ennå, for jeg klippa, som jeg ofte gjør, før jeg hadde strikka ermene. Det er mer motiverende å vite at når de kjedelige ermene er ferdige, er kofta også ferdig. 


Måtte innom to sybutikker for å finne knapper som passa.

'

Ta dah - her er den ferdig!! 


Skatten ved enden av regnbuen...

12 kommentarer:

  1. Håper denne kommer med oppskrift en dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det håper jeg også - med tid og stunder kommer den nok!

      Slett
  2. Du verden, tar av meg hatten. Detaljene med de knappene var helt topp!

    SvarSlett
  3. Den ble veldig fin og fjong - og morsom! Fin vårkofte!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tre ting på en gang, Anne - tusen takk! Vi ses i Trondheim :-)

      Slett
  4. Så fin! Jeg likte godt den knappestolpen:) Og knappen for ikke å glemme - herlig

    SvarSlett
  5. Så stilig Tori!!! Og en skikkelig bra idé med knappestolpene!!! Så kreativ - og så er det jo gøy at du bruker regnbuefarget garn :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Lone! Regnbuegarn er en genial oppfinnelse :-)

      Slett