fredag 6. desember 2013

Tradisjonsstrikkgaver


Vår utvekslingstudent trengte selvfølgelig votter. Og ønsket seg selbuvotter. Jeg har jo boka Selbuvotten: vakre mønster frå ein norsk strikketradisjon, så da var det bare å velge farger. Det ble en tradisjonell variant. Jeg ser jeg skulle strikket vrangborden litt strammere. Ravelryprosjekt her

Jeg skjønte at hun nok ønsket seg lusekofte også, så jeg har tittet jevnlig innom Fretex for å se hva de har. (Vel, jeg titter uansett jevnlig innom Fretex, men i det siste altså med lusekofter for øyet.) Og for noen uker siden fant jeg denne, ikke altfor stor, og utrolig pent strikket. Mønsteret må være Telemark. Hun ble riktig fornøyd da hun pakket opp bursdagsgaven i dag morges!

4 kommentarer:

  1. Så fine gaver!
    Skjønner godt at hun ble glad!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Veldig fornøyd med den fine lusekofta jeg fant, i hvert fall!

      Slett
  2. Så fint! :) Selbuvotter skal strikkes her og i julegave :)

    SvarSlett