mandag 24. august 2015

Eventyrvotter i vidunderlig mohair

Jeg hadde igjen mye restegarn fra Singelingelang-jakka mi. Og da var det bare å prøve ut Symregarnet til votter. Symre er et nydelig, skinnende mohairgarn fra Telespinn, som kommer i masse herlige farger.


Snøhvit ble blåfrossen - vaktre votter designa av Wenche.



- jeg strikka etter barnestørrelsen, 
la til litt på lengden, 
og vips var de passe til meg. 
Gode, myke og varme votter.


I boka Eventyrvotter av og med Vottelauget finner du oppskriftene!
Vi har en trivelig facebook-gruppe også, der du kan stille spørsmål, vise fram bilder og få enda mer votteinspirasjon.

Hva jeg syns om mohair til votter? 
Mohair skal angivelig være flere ganger varmere enn ull. 
Men vottene har så langt knapt vært i bruke, 
så det kan jeg ikke uttale meg om. 
Mjuke og gode er de i hvert fall!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar