torsdag 3. oktober 2013

Vakkert vognteppe

.. designet av Pinneguri, strikket av meg. Fargene er valgt av designeren, les mer om det her. Garnet er Jamieson Spindrift, som likner på Jamieson & Smith 2 ply jumper weight, som jeg ble veldig glad i på Shetland. Garnene er ganske like, og kommer i utallige farger. Spindrift er kanskje litt mykere. Kanskje. 
© Ann Myhre
Jeg likte mønsteret veldig godt, det var lett å huske, og passe interessant. Selv om jeg var litt lei da jeg nærmet meg siste stripe. Men se så nydelig det er! Jeg strikket det i vår, og hadde nesten glemt hvor vakkert det var da Pinneguri nylig publiserte mønsteret. Bildet over er tatt av henne, et par av mine bilder under er ikke riktig så fine, så jeg tok meg den frihet å låne et bilde. Liker du mønsteret, kan du kjøpe det her, for den nette sum av 30 kr.  



Jeg har ingen baby til teppet - men det matcher da sofaen...

5 kommentarer:

  1. Veldig vakkert teppe! Jeg har beundret det på Ravelry, men var ikke klar over at du hadde strikket det. Fargene er nydelige, og fair isle er så fint. Jeg har Shetland spindrift i bestilling og planer om å forsøke meg på Fair isle-teknikken, dette teppet gjør det ikke mindre inspirerende. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Fairisle er nydelig, og spindriftgarnet deilig å strikke med! Bare si fra om du har lyst til å prøvestrikke en lue i fairisle :-)

      Slett
  2. Nydelig! Og for et arbeid som ligger bak! Skulle gjerne lånt bort babyen min til poseringsjobben, men sofaen gjorde susen den også ;)

    SvarSlett
  3. Tusen takk! en baby hadde vel vært mer sjarmerende enn sofaen, men man tager hva man haver!

    SvarSlett
  4. Nydelig teppe! Passet fint på en sofa også :)

    SvarSlett