mandag 25. august 2014

Septembermysterium

Høsten er vottestrikketid. (Hele året er vottestrikketid!) I høst kan du bli med på vottemysteriestrikk, hos "I make mittens"-gruppa på Ravelry. Der har jeg hatt to tidligere vottemysterier. I juli 2013 strikket vi "En gåte på en måte" og i januar i år var mysterievottene inspirert av boka "Den hemmelige hagen". Det var god stemning og masse aktivitet i gruppa, håper det blir like gøy i år.

Hvordan melder man seg på til dette, da?
Når du kjøper mønsteret, får du detaljer om garn, størrelser mm. Så, 1. september kommer første nøkkel, og i løpet av september kommer fire nøkler til. Det er ikke obligatorisk å bli med i Ravelrygruppa, men det er halve moroa å følge med på diskusjonen og se andres bilder. På Ravelry foregår diskusjonen mest på engelsk, men det er full lov å kommentere på norsk også. Det er også oppretta ei gruppe på Facebook - "Vottemysterium 2014" - der skal det meste foregå på norsk. Så meld deg på og si hei om du har lyst til å være med!


I år koster mønsteret 15 kroner. Men, uten å avsløre for mye, kan jeg fortelle at mønsteret er en del av en kommende e-bok med flere vottemønstre, og om du kjøper den, vil du få kr 15 i rabatt. 

3 kommentarer:

  1. Unnskyld Toritot - kan du sier meg - først jeg må kjøpe mønsteret til ravelry. Det er riktig???
    Jeg vil veldig gjerne strikke med igjen. Jeg hadde strikkt med hemmelige hagen... det var så fint.
    Tusen takk, at du gjør så fine prosjekte :-)
    Jeg kan begynne først torsdagkveld (4.9.). Siste prosjektet - hemmelige hagen - du sendte link meg med instruksjoner på norsk. Du er så søt og kan gjøre det igjen? Ha takk veldig mye. Hilsen og klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Gleder meg. Har ikke bestemt meg for farger, venter med det til jeg har fått første mønsterdel!

    SvarSlett
  3. Tack för din hälsning! Jag är säker på att det blir bra.

    SvarSlett