onsdag 17. juli 2013

På øret i Gøteborg

Kampene på Gothia Cup spilles over hele byen. Med Gothiakort kan man kjøre offentlig transport gratis så mye man vil. Hva gjør man så når man kjører buss og bane fram og tilbake mellom fotballbanene? Jo, man hører på strikkepodcast!

Min favorittpodcast er Electric sheep av Hoxton Handmade. Det er akkurat kommet en ny episode som jeg gleder meg til å høre. Men for tiden synes jeg det passer å høre på en svensk podcast som jeg akkurat har oppdaget, Stick With Us. Fire søte strikkenerder som faktisk holder til i Gøteborg, har siden mars laget en episode i uka. Ikke verst! De snakker om strikking, punktum, så den er for spesielt interesserte. Men spesielt interessert er man jo. Jo, litt andre temaer sniker seg inn innimellom, men det er mye om strikking. (Og spinning - må innrømme at jeg spolte litt fram under den episoden.) 

I går hørte jeg episoden de la ut 17. mai, og den var om Norge. Det er jo alltid morsomt å høre folk snakke om en selv. Og da anmeldte de Pinneguris e-bok med vogntepper. Den fikk strålende kritikk, men det skulle jo bare mangle. Og ukens garn var Finullgarn, som jo er en av mine favorittgarn. Så det var en "trävlig" episode.

Og ellers da?

Gårsdagens kamp var utrolig spennende, mot et brasiliansk lag. Utallige muligheter, de fleste til oss, alle stang ut, helt til vi fikk straffe da det var fem sekunder igjen av kampen. Tøff fjortenårig lagkaptein, rolig og kontrollert setter han ballen sikkert i mål. Herlig! Så da ble de puljevinnere, og kan senke skuldrene foran siste gruppespillkamp i dag. 



Ikke så mye strikking i går, men fikk da kjøpt strikkepinnene jeg trengte (jeg har visst hørt for mye på svenske podcast, skriver stadig stikke i stedet for strikke...).

Og så følger jeg jo med på vottemysteriestrikkingen på Ravelry. Det er utrolig morsomt å se så mange versjoner av vottene mine. Og så mange fine fargekombinasjoner! Den ene finere enn den andre! Kjempemorsomt!  110 prosjekter er det når dette skrives. 



Så langt er mysteriestrikken kommet. Det er to nøkler igjen, 20. og 25. juli kommer de, hvis ikke mysteriesjefen (les meg) finner ut at hun vil slippe dem litt tidligere. Vi får se...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar