torsdag 10. september 2015

Eventyrlig ornitologi i september

 

I september strikker vi eventyrlige fuglevotter! Tre av de helt nye mønstrene i boka Eventyrvotter er med, og dette er mine fuglevotter - riktignok ikke strikka i september. Gullfuglen, Nattergalen og de søte, små Tommelisevottene. Septembersamstrikken foregår mest på Facebook. Du kan også bruke emneknaggen #vottefugl på Instagram. Hvis du ikke er verken på Facebook eller Instagram kan du få lov til å linke til et blogginnlegg eller bilde av vottene dine på Eventyrbloggen her.


Mine Nattergalen i barnestørrelse

Nusselige Tommelise 

Av de gamle mønstrene tok vi med Grantreet, med fugler på tommelen.

Møyfrids Grantreet,
fotografert av meg på skitur i Gropmarka

Og så var det noen som lurte på om ikke Tre nøtter til Askepott kunne få være med, med ugle og due, og det kan de så klart.


Tre nøtter til Askepott, 
Judiths votter og Judiths bilde, 
hvis ikke jeg husker helt feil.

REDIGERT:
Hanen på Killingen som kunne telle til ti er også en fugl, så har du lyst til å strikke det mønsteret, er det også godkjent. Skikkelig morsomt mønster, der de ti dyra og tallene er fordelt på vottene, så høyre og venstre vott er ulike.

Mine "tellevotter", med hane.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar