tirsdag 3. oktober 2017

Mer strikk fra Island: Riddari


Her er "min ridder" i sin nye Riddari. Fin, eller hva? 


Garnet er Lettlopi, fargene valgt ut i fellesskap på garnbutikken Storkurinn i Reykjavik, der vi var i juni. Over ser dere veggdekorasjonen fra garnbutikken, under utsikten fra strandpromenaden i Reykjavik. 


Jeg kjøpte mønsteret i butikken, i papirformat, men klarte å rote det bort, så jeg måtte kjøpe nytt på Ravelry. Heldigvis for Ravelry! For lettere å kunne prøve genseren underveis snudde jeg mønsteret opp ned, og strikka fra halsen og ned. Allikevel klarte jeg å få ermene litt korte, løste det ved å strikke vrangborden litt lenger. Og det rustbrune garnet ble oppbrukt, så det ble ingen brun kant på ermene. Men mottaker er fornøyd, og jeg også. Når er det tilbake til tynnere garn, igjen!



Vi er glad i utsikten fra verandaen vår, med Mjøsa i bakgrunnen. Ser vi ned i hagen står imidlertid en ensom trampoline. Den er lite brukt for tida, og gis bort mot henting!


2 kommentarer:

  1. Så förargligt med pappersmönstret. Tur då att Ravelry alltid finns tillgängligt:)

    Riddarin blev jättefin! Och hade du inte skrivit att det bruna garnet inte räckte till ärmkanterna, hade jag nog inte tittat extra noga just där, för att bekräfta att det inte fanns någon brun rand längs kanten:)

    Det ser fortfarande mest ut som sommar på bilderna, men när hösten kommer det att kännas skönt för din riddare att kunna dra på sig en varm och fin tröja:)

    SvarSlett
  2. Det var ein kjempefin gensar i flotte fargar :)

    SvarSlett