lørdag 9. april 2016

Vakre Elins kofte og nytt sjal

Nydelig vårdag på Lillehammer i dag, hvor jeg fikk lurt med yngstemann til å knipse noen bilder på vei hjem fra en tur i gågata. 


Elins kofte, Spring Festival Shawl, Bjerkebæk i bakgrunnen


Jeg har prøvestrikka mønsteret for Wenche Roald alias Knitnetty. Mønsteret er helt supert, og publiseres sikkert ganske snart. Jeg har lært en ny måte å snu på ved forkorta pinner, og stjernevrangborden var også ny for meg. Som alle Wenches mønstre var det veldig oversiktlig og greit å følge. Wenche har skrevet om kofta på bloggen sin, her og her

 

















Jeg fulgte oppskriften nesten til punkt og prikke. I stedet for lus valgte jeg å strikke en vrangmaske, og det blei en fin struktur, synes jeg. Og så valgte jeg å bruke litt flere farger, nærmere bestemt seks. Garnet blei kjøpt inn på Shetland for to år siden, og har vært tiltenkt flere prosjekter før de endelig fant sin plass her i Elins kofte. 

Jeg er veldig fornøyd med min nye kofte, og mønsteret anbefales på det varmeste!

Det matchende sjalet strikka jeg i Edinburgh. Det heter Spring Festival og finnes gratis på Ravelry, laget til fjorårets Edinburgh Yarn Festival. Også et mønster som kan anbefales.



3 kommentarer:

  1. Så vakker kofte! Fargene var så fine sammen:)

    SvarSlett
  2. Denne falt jeg grundig for! Har kjøpt mønsteret, og gleder meg til å starte :))

    SvarSlett
  3. Kort og godt helt utrolig lekker!

    SvarSlett