onsdag 11. november 2015

#vottepynt i november


Vottelaugets tema for november er #vottepynt! Les mer på bloggen vår, Eventyrlige votter

Jeg hadde ikke helt kommet i gang med vottepyntinga, men da jeg så Eva-Lotta sine nydelige Snøhvitvotter fant jeg ut at det var på tide å sette i gang. Jeg fant fram perler og paljetter, nål og tråd, og hadde en koselig fredagskveld med vottepynt. 



Det enkle er ofte det beste - her er det bare pynta med litt broderi med grønt og rosa flerfarga sokkegarn. Enkle kjedesting, og de andre kan vel kalles en variant av attersting (jeg er langtfra noen broderiekspert, så arrester med hvis noen der ute har mer peiling).


Med den milde høsten vi har nå, ble novemberbildene også #votteflora!



Sannelig hadde jeg ikke litt sølvgarn også liggende, synes det passa bra til turkise Snøhvitvotter. 

Og til Gullfuglen, hva annet enn gullpaljetter? Sannelig om jeg husker hva jeg opprinnelig skulle bruke disse paljettene til, men kjekt å ha!




Trenger du mer inspirasjon? Ta en titt på Pinterest, da vel! Eller på bloggen til estiske Kristi Jõeste, der er det mye fint i både broderi og mønsterstrikk. Vår egen Annepålandet liker også litt brodering i ny og ne, hun var til og med på kurs for noen år siden. Det blogga hun om her. Del vottene på Instagram, merka #vottepynt, så kan det hende du blir den heldige utvalgte som vinner av et eksklusivt Eventyrvottenett.



Her er alle de pynta vottene mine samla på ett brett, sammen med en enslig vott fra noen år tilbake - ser ut som en godt brukt variant av Askeladden. Vottene blir med på strikkekafe og bokpresentasjon på Gravdahl bokhandel på Hamar på torsdag (12. november), så stikk innom om du har anledning!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar