tirsdag 19. november 2013

Dill(a)

Jeg blir ofte frista til å kjøpe håndarbeids- og strikkeblader. Særlig hvis jeg skal ut og kjøre tog, eller bare vil kose meg litt. Og jeg blir nesten like ofte skuffa. Det blir mye reklame, og som regel er det få ting jeg kunne tenke meg å lage. "Dilla på håndlaget" er et nytt, norsk, håndarbeidsblad, laget av gjengen bak Epla. Det er verken bedre eller verre enn andre blader jeg har kjøpt. Men jeg synes generelt det blir mye dill, pynt og stash jeg ikke er interessert i. Jeg får kanskje konkludere med at jeg ikke er målgruppa.

I siste utgave av Dilla er det imidlertid et par flotte votter, som gjør bladet verdt å kjøpe. De er designet av Marit Berg. Jeg hadde allerede lagt merke til disse på Ravelry, da jeg fant dem i bladet. 


9 kommentarer:

  1. Ja, det var fine votter,
    Jeg kjøper ikke så ofte blader, men blir ofte fristet av bøker eller stikke hefter. Det er mye kos i å titte i strikkebøker uten at jeg nødvendigvis får lyst eller tid til å strikke noe fra dem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er jo koselig å titte i både strikkebøker og blader :-)

      Slett
  2. Tror vi er i samme målgruppe... Men vottene er jo kule. Jeg satser stort sett på utenlandske strikkeblader og strikkebøker. Mye nytt og interessant!!! Ikke så glad i dill jeg heller!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg likte de vottene. Hun har også en utrolig fin barnegenser med de samme husene: http://www.ravelry.com/projects/mabe58/36x-36-mitten-building-chart

      Slett
  3. Jeg er i grunnen enig med deg - det er liksom litt "banalt" på en måte. Foretrekker Ravelry og gode strikkeblogger. Men jeg har funnet et magasin jeg kjøper med jevne mellomrom, nå abonnerer jeg forresten på det, og det er svenske Hemslöjd. Kan anbefales!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hmm, får tenke på Hemsløjd, kanskje. Ellers finner man jo massevis av inspirasjon på nettet, men det er liksom litt luksus å kose seg med et blad.

      Slett
    2. Enig, Hemslöjd er kjempebra! Og så Selvedge. Ikke så mye strikk, men veldig mye godt, spennende og gammelt håndverk. Jeg blir ofte inspirert av bildene.

      Slett
  4. Enig blir som regel skuffet over disse bladene jeg også.
    Ikke så mye nytt spennende de kommer med. Mye tulle ting.
    Men vi lar oss lure:)..........

    SvarSlett
  5. Det minner meg på at de vottene har jeg lyst på også - så kanskje jeg må skaffe meg bladet bare for det. Alltid greit med noen nye farger, noen ideer, nye mennesker. Men som deg tror jeg ikke jeg er i målgruppa.
    Takk for påminnelsen.

    SvarSlett